Előfordulhat, hogy áramszünet, a rendszer instabilitása vagy az Excel-ben fellépő hiba miatt „elszáll” a munkád, amin dolgoztál. Ahhoz, hogy ezeket később megtaláld és ne kelljen újra kezdened, nézd meg, hogy alaphelyzetben mi van beállítva az Excelben és szabd testre, hogy bármikor megtaláld a fájlokat.
Beállíthatod, hogy az Excel hány percenként készítsen biztonsági másolatot a munkafüzetedről, ennek a helyét is meg tudod adni. A biztonsági másolat az aktuális munkafüzetednek egy korábban mentett változata. Az aktuális mentés az eredeti munkafüzetedben tárolódik, míg a korábbi a biztonsági másolatban. Így ha olyan változtatást mentettél el, amit nem szeretnél megtartani, vagy elrontottál valamit, rámentettél és már nem tudod visszavonni, egyszerűen csak nyisd meg a biztonsági másolatot és folytathatod a munkát.
Automatikus mentés
Hol állítsd be?
Fájl > Beállítások, majd válaszd a Mentést.
Itt tudod beállítani, hogy hány percenként mentse a helyreállítási adatokat és megadhatod, hogy melyik mappába mentse automatikusan a helyreállított fájlokat.
Ugyanitt találod az elérési útját is, ami szintén hasznos lehet, ha az Excel újraindításakor a fájl nem dobja fel neked, hogy mik a korábban mentés nélkül bezárt dokumentumok. Ebben az esetben keresd fel ezt a mappát, a legtöbb esetben itt megtalálod az elveszettnek hitt fájlokat.
Fontos, hogy ez nem helyettesíti a manuális mentést, így mindig mentsd el a munkádat már a legelején és folyamatosan ments pár percenként. A legegyszerűbb, ha erre a Ctrl + S billentyűkombinációt használod.
Vigyázz az adataidra és ments gyakran!
ISMERD MEG INGYEN AZ EXCEL KIMUTATÁS FUNKCIÓJÁT
Annyira fontos funkció az Excelben a kimutatások ismerete, hogy szeretném, ha Te is megismerhetnéd és használnád a munkád során, így most ajándékként megkapod tőlem! Hét rövid videóból Te magad is végigmehetsz a lépéseken, hogy jobban megértsd működését. Vágj bele most és használd bátran a munkádban! 🙂