Keresést és cserét pár kattintással egyszerűen elvégezhetsz az Excelben. Akár egy-egy oszlopban, az egész munkalapon, vagy több munkalapon egyszerre. Ebben a bejegyzésben nézzük meg a keresés módját!

A cserét ebben a bejegyzésben gyakorolhatod.

Hogyan tudok keresni az Excelben?

Nem kell egyesével, szemmel keresned az adatokat, megmutatom ennek a legegyszerűbb módját. A gyakorláshoz használt Excel fájlt letöltheted innen.

Keress egyszerűen az Excelben

A menüszalagon a Kezdőlapon jobb oldalon találod a Keresés és kijelölés lehetőséget, itt válaszd a Keresés lehetőséget. Vagy használd a Ctrl + F billentyűkombinációt.

Excel keresés

Felugrik egy ablak, amely meg tudod adni a keresett kifejezést.

Keress rá a Buda kifejezésre, írd be, hogy Buda, majd kattints a Következő feliratú gombra:

Excel kereső

Láthatod, hogy minden kattintás után az aktív cella átugrik a következő olyan cellára, amelyben megtalálta a kifejezést: „Buda”. Megtalálja tehát a Budapest és Budaörs tartalmú cellákat is. Kattints a Listába mind gombra, ekkor alul megjelenik egy plusz ablak, amelyben látod az összes olyan cellát a munkalapon (csak az adott munkalapon), amelyben megtalálható a keresett kifejezés.

Keresés az Excelben

Itt láthatod a munkafüzet nevét, a munkalapot, azt, hogy melyik cellában van a kifejezés, és milyen értéket talált meg az Excel. Bármelyikre rákattintva, az aktív cella arra a cellára ugrik.

Keresés egyszerre több munkalapon

Ha több munkalapon szeretnél keresést végrehajtani, a keresés előtt ki kell jelölnöd a munkalapokat. Kattints az egyik munkalapra, majd a Ctrl billentyű nyomva tartása mellett kattints rá a többi munkalapra is, amelyet szeretnél a kijelöléshez hozzáadni. Ennek hatására a kijelölt munkalapok világosabbak lesznek, mint a nem kijelöltek. Az alábbi ábrán a Keresés és csere, valamint a Keresés 2 munkalapok vannak kijelölve.

keresés több munkalapon

Ezek után hozd be a keresés ablakot és ismét írd be a keresett kifejezést!

Keresés az Excelben

Itt már látható, hogy a másik munkalapon is megtalálta a kifejezést tartalmazó cellákat.

FONTOS!!! Mielőtt bármit csinálsz a keresés lefolytatása után, szüntesd meg a csoportosítást! Ha csoportosítva marad, az elvégzett módosítások mindkét munkalapon végbemennek. Megszünteti úgy tudod, hogy jobb egérgombbal kattintasz a lapfüleken, majd a Csoport szétbontása lehetőséget választod! Ez nagyon fontos, itt elcsúszhat a munkád, ha ezt elfelejted!

Nem találja az Excel a keresett kifejezést

Az Excel cellatartalomban keres, Te viszont nem mindig azt látod a cellában, ami valóban benne van. Ez akkor fordulhat elő, ha a cella hivatkozást, képletet, vagy függvényt tartalmaz.

Nézzük ezt a példát, a logikai vizsgálatnál az IGAZ és HAMIS kifejezéseket látod, noha a cellákban egy képlet szerepel:

Keresés az Excelben

Ezt akkor is látod, ha beleállsz a cellába és megnézed, mit mutat a szerkesztőléc:

Keresés az Excelben

Ha behozod a keresőablakot és rákeresel a „Hamis” kifejezésre, az Exceltől ezt a hibaüzenetet kapod vissza:

Ahogy említettem tehát, az Excel a cellatartalomban keres, ezekben a cellákban képlet van, vagyis a HAMIS és IGAZ kifejezéseket nem fogja megtalálni.

Akkor mi a megoldás?

Az egyik megoldás, ha végeztél a képletekkel, irányított beillesztéssel illeszd őket vissza a cellába vagy a mellette lévő oszlopba, ha a képletet szeretnéd megtartani. (Az irányított beillesztésről itt olvashatsz bővebben)

Jelöld ki a cellákat, Ctrl + c- vel jelöld ki őket másolásra. Kattints a mellettük lévő oszlop első cellájára, majd itt a jobb egérgombos menüből válaszd az Irányított beillesztésnél az Értékek lehetőséget:

Értékek beillesztése

Ha az „123” feliratú ikon fölé viszed az egeret, láthatod is az előnézetet. Ha rákattintasz valamelyik beillesztett cellára, megfigyelheted, hogy a szerkesztőléc már nem a képletet tartalmazza, hanem az IGAZ és HAMIS értékeket. Keress rá most bármelyikre, és láthatod, hogy az Excel megtalálta a két kifejezést.

A másik megoldás, ha nem értékben, hanem képletben keresel, erről bővebben itt olvashatsz!

Fontos kiegészítés

A kereséssel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogyha nem jelölsz ki tartományt a munkalapon, csak egy cellád van kijelölve, és így indítod el a keresést, az Excel az egész munkalapon keres. Ha Te kifejezetten csak egy adott tartományban szeretnél keresni, például 1 vagy 2 oszlopban, akkor a keresés végrehajtása előtt ki kell jelölnöd az adott tartományt.

Nézzük az alábbi példát:

László keresztnévre szeretnék rákeresni. Ha nem jelölök ki tartományt és végrehajtom a keresést, az Excel a munkalapon végzi el, tehát a vezetékneveknél is megtalálja a László kifejezést. Ahhoz, hogy csak a Keresztneveknél keressen, első lépésként ki kell jelölnöm a tartományt, majd így behozni a keresőablakot.

A Listába mind ablakban láthatod, hogy csak egy cellát talált meg, a kijelölésen kívüli területet figyelmen kívül hagyta.

Bízom benne, hogy ezek után könnyebben eligazodsz az Exceles keresésekben. Ha tetszett, kérlek, oszd meg másokkal is! :)

ISMERD MEG INGYEN AZ EXCEL KIMUTATÁS FUNKCIÓJÁT

Annyira fontos funkció az Excelben a kimutatások ismerete, hogy szeretném, ha Te is megismerhetnéd és használnád a munkád során, így most ajándékként megkapod tőlem! Hét rövid videóból Te magad is végigmehetsz a lépéseken, hogy jobban megértsd működését. Vágj bele most és használd bátran a munkádban! 🙂