A kimutatás, vagy Pivot tábla az egyik legnagyszerűbb eszköz az Excelben. Pillanatok alatt összegezhetsz vele hatalmas, átláthatatlannak tűnő táblázatokat. Mindezt pár kattintással!

Online Excel kimutatás tanfolyam

PIVOT tábla készítése

Egyszerűen összegezheted a kiadásokat, bevételeket, forgalmat vagy egyéb adatokat. Ráadásul az is megoldható, hogy ha frissül az adatbázisod, akkor nem kell újra létrehoznod a kimutatást, egyszerűen frissíthető. Nézzük lépésről lépésre!

Az alap Excel feladatot töltsd le innen

1. lépés: Alakítsd táblázattá az adatokat, így később, ha új adatok kerülnek a táblázatba, egyszerűbb kezelni és frissíteni. (a táblázatokról részletesen az Excel táblázat bejegyzésünkben olvashatsz) Kattints bárhova az adatokban és válaszd a Beszúrás > Táblázat (Insert -> Table) lehetőséget!

pivot

2. lépés: Kattints a táblázatba, amiből szeretnéd a Pivot táblát létrehozni, majd válaszd a Beszúrás menü Kimutatás parancsát!

Kimutatás

Ezután felugrik egy ablak, ahol kiválaszthatod, hogy új munkalapra készíted a kimutatást, vagy már meglévőre. Ebben az esetben ki kell választani a kimutatás helyét.

kimutatás beszúrása

Most válasszuk az új munkalapot, ezt az adatokat tartalmazó munkalap elé fogja beszúrni.

Az új munkalapon megjelenik a kimutatás mezőlista.

Pivot tábla létrehozása – mezők elhelyezése

pivot

Itt érdemes végiggondolni, hogy mit is szeretnék látni, milyen formában. Az alábbi ábra ad egy kis segítséget!

A sorokba húzott mezők a kimutatás soraiban lesznek, az oszlopokhoz húzott mezők a kimutatás oszlopait fogják alkotni, az értékekhez húzott mezők pedig az összegzendő számokat alkotják a kimutatás belsejében. Amit pedig a szűrőkhöz húzol, azok a kimutatás fölött fognak megjelenni.

Pivot alapok

Jelen példában szeretném látni azt, hogy az egyes márkákból mekkora bevétel származott. Ez esetben a sorokba kell tenned a típusokat, húzd a Márkát a Sorcímkékhez.

Értékekhez pedig azt a mezőt húzd, amit szeretnél látni az adott márkánként, vagyis jelen esetben a Bevételt.

Meg is jelentek az értékek, amikre kíváncsiak vagyunk.

Pivot tábla

Pivot tábla – Számformátum beállítása

Azért, hogy kicsit átláthatóbb legyen, formázzuk meg a bevétel oszlopot:

Kattints jobb egérgombbal bármelyik összegre és válaszd Számformátum lehetőséget!

Kimutatás számformátum

Állítsd be a neked megfelelő számformátumot:

Pivot

Okézd le és láthatod is a végeredményt.

pivot tábla

Pivot tábla – sorok és oszlopok

Folytassuk ebben a kimutatásban, bővítsük azzal, hogy jár-e hozzá extra garancia. Húzd ezt a mezőt az oszlopokhoz, és nézd meg, mi történik:

kimutatás készítése

Próbáld ki azt is, hogy több mezőt húzol be a sorokhoz, vagy oszlopokhoz! Ezek sorrendjét a területeken belül húzással meg is tudod változtatni, ekkor megváltozik a kimutatáson belüli helyzetük.

Ha egy mezőt szeretnél kivenni a kimutatásból, akkor csak fogd meg bal egérgombbal a jobb oldali területen, és húzd ki az Excel területén bárhova.

Pivot több sor

Ha hasznosnak találtad, kérlek, oszd meg másokkal is! 🙂

ISMERD MEG INGYEN AZ EXCEL KIMUTATÁS FUNKCIÓJÁT

Annyira fontos funkció az Excelben a kimutatások ismerete, hogy szeretném, ha Te is megismerhetnéd és használnád a munkád során, így most ajándékként megkapod tőlem! Hét rövid videóból Te magad is végigmehetsz a lépéseken, hogy jobban megértsd működését. Vágj bele most és használd bátran a munkádban! 🙂

Mutasd miről van szó